دانش آموزان در جلسه قبل با علل حمله مغول توسط چنگیز، هلاکو و تیمور و شرایط پس از آن آشنا شدهاند. نمودار خط زمان این درس را بر روی یک مقوای بزرگ ترسیم نمایید و به دیوار کلاس نصب کنید تا در طی زمان باقی مانده از سال تحصیلی آن را ببینند و به تدریج نظم ...
0
8.2k
دانش آموزان در جلسه قبل با علل حمله مغول توسط چنگیز، هلاکو و تیمور و شرایط پس از آن آشنا شدهاند. نمودار خط زمان این درس را بر روی یک مقوای بزرگ ترسیم نمایید و به دیوار کلاس نصب کنید تا در طی زمان باقی مانده از سال تحصیلی آن را ببینند و به تدریج نظم و توالی حمله مغولها و سلسلههای ایلخانیان و تیموریان را یاد بگیرند.
به دانش آموزان تأکید کنید که برخلاف مغولان که باعث ویرانی ایران شدند، فرزندان آنان به راه پدران خود نرفتند، زیرا آنان تحت تأثیر فرهنگ غنی و والای ایران قرار گرفتند، به تدریج به دین اسلام روی آوردند و مسلمان شدند و به عمران و آبادی ایران پرداختند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ روی خط زمان، حمله مغول، هلاکو و تیمور را به ایران مشخص کنند.
✅ نقش وزیران ایرانی و فرهنگ ایرانیان مسلمان را بر هدایت و تغییر و ... جانشینان مغولها بیان کنند.
✅ علل رونق معماری و هنر را در زمان ایلخانان و جانشینان تیموریان بیان کنند.
✅ اقدامات مهم شاهرخ را بیان کنند.
✅ چند مورد از شاعران برجسته ایرانی را در این دوره معرفی کنند.
به دانش آموزان تأکید کنید که برخلاف مغولان که باعث ویرانی ایران شدند، فرزندان آنان به راه پدران خود نرفتند، زیرا آنان تحت تأثیر فرهنگ غنی و والای ایران قرار گرفتند، به تدریج به دین اسلام روی آوردند و مسلمان شدند و به عمران و آبادی ایران پرداختند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ روی خط زمان، حمله مغول، هلاکو و تیمور را به ایران مشخص کنند.
✅ نقش وزیران ایرانی و فرهنگ ایرانیان مسلمان را بر هدایت و تغییر و ... جانشینان مغولها بیان کنند.
✅ علل رونق معماری و هنر را در زمان ایلخانان و جانشینان تیموریان بیان کنند.
✅ اقدامات مهم شاهرخ را بیان کنند.
✅ چند مورد از شاعران برجسته ایرانی را در این دوره معرفی کنند.